سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه یادگیری کلمات در زبان انگلیسی

 

نحوه یادگیری کلمات انگلیسی

یادگیری کلمات یکی از بخش های مهم یادگیری زبان است. هر چقدر دایره لغات شما بیشتر باشد میزان فهم شما از چیزهایی که می شنوید و یا می خوانید بیشتر است. همچنین منظور خود را می توانید در زبان نوشتاری و گفتاری بهتر بیان کنید.

زبان انگلیسی دامنه لغات فوق العاده وسیعی دارد و یادگیری تمامی این لغات می تواند تا حدی غیر ممکن و حتی بیهوده باشد چرا که اگر حتی انگلیسی زبانان هم همه این لغات را نمی دانند. این در مورد ما فارسی زبانان هم صدق می کند (آیا شما تک تک کلمات فارسی را می دانید؟). بنابراین در یادگیری کلمات باید هدفمند باشید. باید ابتدا لغات بسیار رایج را یاد گرفت. لغاتی را که ممکن که در اکثر موقعیت ها شنیده شوند. مثلا فعل be و مشتقات آن (am, is, are, was, were) از متداول ترین کلمات در زبان انگلیسی است و حتما باید یاد گرفته شوند.

وقت خود را صرف کلماتی که به ندرت در زبان انگلیسی استفاده می شوند نکنید. با بررسی مکالمات واقعی انگلیسی، تماشا کردن فیلم های انگلیسی، خواندن داستان هایی که به زبان انگلیسی هستند... می توان فهمید که چه کلماتی متداول هستند.

حتما دیدید که برخی از زبان آموزان لیستی از لغات را در دفتری نوشتن و آنها را حفظ می کنند... این روش اشتباه است و اصلا توصیه نمی شود. روش علمی آن این است که شما لغات را در فیلم های انگلیسی، داستان های انگلیسی، مکالمات انگلیسی، اخبار انگلیسی و غیره یاد بگیرید.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا من باید این طور لغات را یاد بگیرم. تقریبا همه زبان آموزان در حین یادگیری یک زبان جدید چیزهایی را که نمی دانند از زبان مادری خود به زبان هدف ترجمه می کنند. فرض کنید شما کلمه enjoy (به معنی لذت بردن) را بدون استفاده از روش توصیه شده می خواهید یاد بگیرید. با توجه به اینکه ما از حرف اضافه از برای معادل enjoy در فارسی (یعنی لذت بردن) استفاده می کنیم به احتمال بسیار زیاد شما از حرف اضافه from هم برای فعل enjoy استفاده می کنید (همان ترجمه از زبان مادری به زبان هدف). ولی با استفاده از روش توصیه شده شما می توانید ببینید یا بشنوید که از چه حرف اضافه برای این فعل استفاده می شود.

یا ممکن است کلمه ای باشد که فقط در یک موقعیت بخصوص استفاده شود که با یادگیری آن با روش توصیه شده این نکته را متوجه خواهید شد. و چندین منفعت دیگر...

قدم بعدی این است که شما لغاتی را که یاد گرفتید را تمرین کنید. هر کلمه ای را که یاد می گیرید سریع آن را در مهارت نوشتاری یا گفتاری خود تمرین کنید تا فراموش نشوند.